Nyheter

Taylor Swifts Anbefaling av Kamela Harris til President skaper snakkis i bransjen om hva mer de kan gjøre

today16 september 2024 7

Bakgrunn
share close

En av de mest kjente musikerne i verden oppfordrer fansen til å stemme. Det er ikke den eneste måten musikkmiljøet kan hjelpe.

Taylor Swifts godkjenning av visepresident Kamala Harris som president 10. september var «starten på reisen» for millioner av apolitiske Swifties og kjendisnyhetsfanatikere, ifølge Lucille Wenegieme , HeadCounts administrerende direktør.

«De klikker kanskje på en lenke, men de går ikke umiddelbart til Google, ‘Hvor er all stemmeinformasjonen min?'»

sier hun.

«Noen andre kan snakke om det, og det kommer opp i feeden deres et annet sted, og kanskje ser de et show i oktober. Det er flere berøringspunkter som har en tendens til å flytte folk over målstreken.»

Wenegieme, en tidligere vitenskapsmann som jobbet i moteindustrien før han begynte i get-out-the-vote-gruppen HeadCount som kommunikasjonssjef i 2019, har brukt måneder på å observere hvordan unge musikkfans vurderer å bli involvert i valgkamper. En oppsiktsvekkende megastjerne-kunngjøring kan lokke dem til handling, men det kan også en mindre artist på en nabolagsklubb.

«Å ha noen som er relatert til deg, som spiller på det lokale stedet du går til, og du egentlig kan ta en øl med, og snakke fra scenen om hvordan du kan gå ut og stemme, er ekstremt kraftig,» sier hun. «Jeg ønsker ikke å forringe det folk med ikke så stor rekkevidde som Taylor Swift kan gjøre.»

På telefon fra New York, hvor hun har jobbet i HeadCount det siste året, diskuterte Wenegieme hvordan det er, som en som mobiliserer frivillige team på konserter og festivaler, å være en perifer del av musikkbransjen.

Hva har din bakgrunn som forsker som jobber med nitrogenfikserende bakterier å gjøre med å få ut avstemningen?

Det gir meg bare et annet perspektiv. Det handler mer om å ikke være redd for å stille det dumme spørsmålet. [Og] å ha den bratte læringskurven i en ny bransje.

Hva lærer du om musikkbransjen i denne jobben?

En av tingene jeg beundret med HeadCount da jeg først fikk vite om det for noen år siden: Du begynner med musikkfansen. Det er nok den fineste måten å komme inn i musikkbransjen på. Det føles som en juksekode, å ha en fin, morsom ting å kunne gjøre, og slippe å være i tjukken med noen av våre partnere, som støtter artister i bransjen.

Hva er den mest effektive måten å engasjere fans og oppmuntre dem til å stemme?

Det er ingen enkel billett. De mest kjente musikerne har lært at du kan arrangere millioninnsamlingskonserter og ikke gjøre så mye som du tror du kanskje – men det bidrar til den generelle deltakelseskulturen. Vi gjør ting personlig. Det er vårt brød og smør. Vi har gjort det i 20 år. Vi har disse peer-to-peer-samtalene med folk, og snakker med dem om hvorfor det er viktig å få deres stemme hørt. Vi er helt partipolitiske og det gir oss mye tillit.

Hvor krysser den geografisentrerte konsertvirksomheten og store politiske kampanjer, som sentrerer om swingstater?

Vi har andre mål enn kampanjene. Kampanjene er fokusert på å nå de minste marginene de kan for å få det resultatet de ønsker. Vi handler om å få så mange mennesker som mulig, hvor som helst, når som helst, ikke bare til presidentvalget, ikke bare i et mellomvalg. Vi har 60 000 frivillige i 38 stater og DC. Mange ganger er det ekstremt regionalt fokusert. Dette er folk som hele tiden skal på show i deres områder, de kjenner spillestedene, de kjenner artistene som kommer gjennom markedet deres. Det er sammenhengen. «Dette er menneskene i byen min som jeg ser show med» – det er det som er viktig, ikke menneskene som bor i et bestemt postnummer fordi det har blitt testet på en bestemt måte.

Skrevet av: admin

Rate it

0%